Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Monday, August 5, 2013

Halfmoon Lace, Bawal Lace, Selendang Lace for Raye 2013 aka Tudung Raya 2013 ;)

Hi, Assalamualaikum


Hi, actually niat dalam hati nak update tiap2 masakan yg aku masak hari-hari. Even kerje tapi kena sempat gak balik untuk masak. Nanti after raye aku update satu2 resepi hokeyh.. Boleh buat rujukan untuk sape2x.

Now, tengah sibuk persiapan raye. Actually pening raye ni nak pakai tudung ape. Memg tak tau nak pakai tudung jenis ape dah tahun ni.. Piki nye piki decide beli halfmoon kosong then beli lace jahit kat bahagian kepala and manik2 jaet kat hujung2 kain.. Jahit kat halfmoon kosong tu. Biasenye halfmoon die labuci or manik2xx. So, kite tukar arah. Letak lace labuci or lace kosong.. Mesti superb. Sebab aku peminat tegar lace.. Sangat2x.. Duet habes beli kat lace je tahun ni.


So, sape-sape yang tak tau boleh try ni. Tapi pastikan korunk rajin menjahit n pastikan kemas. Tapi kalau nak hantar kat tailor pun boleh suruh jahit lace tu untuk korunk or upah sape2 yg pandai.. Aku buat sendiri.... (adeke tailor nak amik tempahan lagi ni? ) Untuk baju punye lace aku hantar tailor, untuk tudung aku buat sendiri. Korunk boleh buat kat macam tudung2.. Ikut kreativiti sendiri ok.. Jum tengok... 

Lace dekat baju. Aku beli lace dekat Kedai Ribbon, Jalan Tar. Semeter dalam RM30 kot. Tak ingat. Or RM25 Or RM32 . Yg pasti kopak gak la duet .

Lace yg macam ni dapat 2 bahagian. Sepasang RM12. Memang siap2 lam packet.

Lace macam ni agak murah je. Semeter RM 7 macam tu la.. Lace die nipis je. Berape meter untuk halfmoon macam ni aku tak ingat. nanti aku ukur. 

Yang ni same macam purple tu. Tapi corak die lagi simple. Aku pasang pin n peniti tu sbb tgh nak jahit. Tak siap lagi.


Yang ni contoh lace yg die tampal kat tudung bawal. Google serch gak. Jahit kat bawah tudung pun boleh, macam Juma tu. 

If korunk tak nak susah-susah nak pergi beli tudung n lace. korunk boleh beli siap. Kat o9 banyak. Search je Bawal Lace, Halfmoon Lace, Shawl Lace. Confirm ade butik mane-mane yg jual. Kalau nak walk-in terus kat Danau Kota, Setapak ade. Tapi harge mahal sikit arh. Range RM50 keatas . Kalau padai tawar menawar RM40 dapat dah. Act.. buat sendiri lagi murah. Huhu. K la. Out dulu.. Salam Ramadhan. Lagi 3 hari nak raye dah. ;'(

Tanx Reading
Xoxo, Hannah Sytieh









No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH