Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Tuesday, December 10, 2013

TIPS PENJAGAAN VAGINA SUPAYA SIHAT SEMULAJADI


Hi, Assalammualaikum



Jum harini kite update pasal penjagaan organ dalam wanita. Kat sini aku bagi link pasal tips penjagaan aku menggunakan Sirehemas. Click sini : PRODUK SIREHEMAS

Sekarang meh kite update pasal tips2 plk. Meh la bace. Bolehla kite share2 ilmu sikit. Teehee : 


1. Teliti dalam memilih sabun pembersih, pilihlah produk yang mengandungi susu kerana boleh memelihara kestabilan pH dan kebersihan sekitar vagina. Elakkan menggunakan pembersih antiseptik dengan kerap kerana ia bersifat keras dan dalam jangka masa panjang ia tidak baik untuk kesihatan vagina.

2. Selepas mandi, pastikan sentiasa mengeringkan bahagian vagina dan hindari penggunaan bedak walaupun tujuannya untuk memberikan bau harum dan kering. Partikel halus dalam bedak boleh menyebabkan bakteria dan kulat membiak.

3. Cuba gunakan pakaian yang mudah menyerap untuk menjaga peredaran udara di sekitar organ intim. Elakkan penggunaan kain atau seluar dari kain jenis jean.

4. Jika korang selalu berpergian, (maksud die bekerja, aktif, travel) pastikan membawa pantyliner dan pakaian dalam lebih supaya memudahkan anda menukarnya. Jangan terlalu lama menggunakan pantyliner. Sekiranya korang sedang haid, pastikan korang menggantikan tuala wanita dengan kerap supaya kekal bersih dan segar.

Tips-tips tersebut kelihatan mudah dan ringkas tetapi kesannya terhadap kesihatan sangat baik jika korang melakukannya dengan konsisten.


Done, tanx reading,
Will more update about penjagaan wanita, Stay tuned,
Love, Hannah Sytieh






No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH