Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Sunday, January 20, 2013

Always go to IKEA :)

OK, saje nak update blog. Haritu pergi IKEA after balik kerje hari sabtu. Kalau g sane memang penuh gambar aku je la kan . Layan je la.. Haha, hodoh tak hodoh.. janji amik gambar tu wajib.


Tengok itu gambar, da macam org cacat. Hewhewhew.. Time ni lepas balik keje. Nak jadikan cerite time kerje tu kepale aku da separuh melalut mood aku plak dah kelaut.. Aku dah buat GPS BLANK 2000 beb. Tapi hilang mcm tu je.. Pendrive masuk virus.. Sakit hati bukan kepalang time tu.. Nak wat mcm mane, bende dah jadi.. Redho je... So, jalan terbaik.. jalan-jalan g IKEA :) taddaaaa... 


Selame aku g ikea ni aku tak pernah pulak makan kat FOOD COURT die.. tapi kali ni first and last aku makan kat situ.. tak sedap pun.. werrxx .. Meetball tu pun tak sedap. Ayam tu pun xsedap. Rugi je tahu.. hurrmm. K la.. Jum melalut pasal bende lain .



Korang tau tak system barter? Sistem barter yang tak adil.Sedar, dan tak sedar,atau buat buat tak sedar?

Kau tahu TNB? SYABAS? ASTRO? Hari hari mereka bagi kau perkhidmatan, tapi dengan pertukaran, kau kena bayar BIL kepada mereka melalui wang ringgit.

Satu hari nanti kau akan kerja. Jadi boss. Ada orang bawahan. Kau bayar gaji untuk mereka, dengan pertukaran mereka kena lah kerja untuk kau. Cuba kalau kau bagi gaji, lepas tu mereka tak kerja betul betul, curi tulang. Kau mengamuk ke tak?

Okay sekarang nak tanya, Kau tau TUHAN? Hari hari Dia bagi kau hidup, rezeki, udara supaya kau tak mati dan nikmat negara selesa, maka konsep dia adalah sama. Kau kena lah bayar BIL kepada Tuhan.

Kau percaya Tuhan? Boss paling BESAR yang perintahkan kau untuk buat sesuatu perkara. Semua nikmat kau dapat ibarat gaji lah. Tapi kadang kadang kita sendiri pun lupa, atau buat buat lupa. Tak buat pun apa yang Bos Besar dah perintah. Macam mana?

Cuba kau try tak bayar bil TNB, ASTRO. Agak agak kau, dorang potong tak perkhidmatan dorang bagi? Tapi Bos Besar kita Maha Kaya, tak potong pun 'perkhidmatan' yang Dia dah bagi kat kita. Walaupun kita selalu lupa 'nak bayar bil' kat Dia.

I'm wearing blue Palazo and Black T-Shirt. Nice and comfortable.. Pakai palazo ni takdela nampak bentuk kaki sgt kan. Longgar and elok la sikit dari pakai ketat2x.. Nnti boleh la beli lagi seluar jenis palazo ni.. Cantek.. Seriusly, I like dat Palazo.. By de way, cerita kat ats ni aku olah dari satu blog. Aku pun da tak ingat name blog tu.. tapi aku olah ni pun sebab nak ingat kan diri sendiri J Whatever is, tanx for singgah. 

Xoxo, Hannah Sytieh









No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH