Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Thursday, January 24, 2013

KESEDIHAN YANG MENDALAM


Bismillahirahmanirrahim.

Ya Allah! Sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari hal yang menyedihkan dan menyusahkan, lemah dan malas, bakhil dan penakut, lilitan hutang dan penindasan orang.

Ya Rabbi, Ya Tuhanku. Tiada siapa hanya Engkau yang memahami dukaku, yang mampu memaafkan khilafku, yang melihatku jatuh dan bangun atas izinMu, yang mampu memelihara perilaku ku dalam rahmatMu, yang sentiasa bersamaku saat tiada siapa yang bersamaku.

Ya Allah, lenyapkan dukacitaku, hilangkan kesedihanku, sembuhkanlah kesakitanku dan halaulah keresahanku dari jiwaku.

Ya Allah, Ya Tuhanku. Saat ku dihimpit ujian, ketika aku berdiri keseorangan, membawa hati yang penuh hening dan hiba tidak ku tahu seluas pandangan dan sekecil hati ini untuk menzahirkan apa yang terpahat. Mungkin tawa kelihatan untuk menghapuskan tangis, tapi ruang hati tetap pedih dan sakit... segalanya kerna khilafku... tiada lain hanya khilafku.

Ya Rahman, Ya Rahim. Terkadang ku yakin dan ku percaya apa yang ku lakukan adalah yang paling termampu, tetapi kadang kala ku lupa ada yang lebih berjaya dan dicatatkan atas kehendak Engkau, Allah yang maha besar. Dengan membawa sehiba hati ini, seikhlas dan setulus jiwa yang tersorot, bersujudlah aku memohon keampunan kepada mu di atas kelemahan hatiku dan aku memohon Engkau ya Allah menerima ampun dan maafku agar sentiasa merahmati ku, memelihara imanku melewati hari2 aku dan agar Engkau membahagiakan ku dunia dan akhirat.

Ya Allah, mungkin takdirku bukan di dunia, tapi aku titipkan doaku agar takdirku pada kehidupan yang lebih panjang, InsyaAllah di akhirat nanti. Kau pelihara lah kasihku, ikhlasku, dan doaku agar dapat memberi kekuatan dan ketabahan kepada mereka yang memerlukan. Sesungguhnya Engkau lebih mengetahui apa yang terkandung dan yang bersarang dalam hati milikMu ini ya Allah.

Xoxo, Hannah Sytieh





2 comments:

© Hannah Sytieh | Design By MH