Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Tuesday, April 16, 2013

PEREMPUAN DAN GEMUK. FAT ? NO !

Aku baru terdengar satu berita dari org trdekat aku yg one of my frend tak jadi kawen. Walhal, baju nikah and etc etc semua da nak siap. Nak tahu sebab ape? Because “FAT” . His mother said “if u still want to marry this fat gurl u can get out from this house” (something like that ar) . What theeeee h….. Penting ke paras rupe dari hati anak sendiri. Hooo.. Lagipun yg aku pelik my frend tu takdela gemuk sgt . Berisi jer.. So, ape yg tak puas hatinye.. ntohla..

U noe, Fat is usually the first insult a girl throws at another girl when she wants to hurt her. Is that ‘fat’ really the worst thing a human being can be ? Adakah ‘gemuk’ tu lebih teruk daripada “pencuri” , “pendendam” , “pembunuh” , “kejam” , “penjahat” ? For me . Fat is just physical..  

 A u understand what I mean ? Aku ade terbace dalam blog Hanis Zalikha.. Entry tajuk die :


Ni ade ayat sikit yg aku just copy dari blog die

Why is it always a beauty contest? Why? Cukup-cukuplah itu sebagai perlakuan/akitiviti para lelaki (bila diorang duduk di kalangan mereka) yang buat kita rasa teruk. Kenapa kita pun nak jalankan aktiviti macam tu? Kenapa kita tak henti membandingkan? Kenapa kita tak lari dari saling mengutuk? Kenapa kita nak rate-kan semua wanita yang kita jumpa? Kenapa kita nak satu dunia tahu #insecurityparah kita tuh?

Kenapa kita tiada sisterly bond (one woman to another), untuk menaikkan semangat masing-masing? Untuk menutup kelemahan masing-masing? Untuk menyokong kebaikan dan kelebihan masing-masing dan menepis segala gundah dan insecurities yang kita tahu kita masing-masing ada?

I am insecure. You’re insecure. We don’t need any more of it. Kita sama-sama perempuan. Maka dari seorang perempuan ke seorang perempuan yang lain, saya rasa awak cantik.

­­­­­­­­­­­­­_______________________________________________________________________________________________________________________

Betul ape die cakap . Kenapa kite perempuan antara perempuan tak puji antara masing2.. Kita tak perlu mengKONDEM kan org lain dgn kelebihan yg kite ade.. Semua org ni same . Kita tak perlu nak carik yg perfect walhal kite ni sebenarnye takde ape pun. Tade sape yg perfect dalam dunia ni. Pls la terima kebaikan dan keburukan org lain. Jgn pentingkan diri sendiri. Tak untung pun.


Pic takdo kena mengena.

Pstt : Heyh, do you know the pressure to be skinny? It’s so hardd… 

X0X0, HannahSytieh




No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH