Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Friday, April 4, 2014

Kenapa apa2 supplement tak berkesan dengan saya ..


Assalammualaikum




Hai, selalu aku bace orang comment kat fb ke kat blog ke kenape bile makan ni tak jadi, makan tu tak menjadi. Cube tanye diri kenape satu2 product tu tak berkesan kat badan sendiri.. Cube tengok cara hidup sehari-hari mcm mane. Jum tengok lebih mendalam...  

KENAPA VITAMIN  OR SUPPLEMENT TIDAK BERKESAN KEPADA SAYA?


Contoh : HARUM MALAM, LISHOU MAGIC, BLACKMORES OR SUPPLEMENT2 YANG LAIN.

Kenapa vitamin/supplement tak berkesan kepada saya?

Kenapa ada yang 7 hari dah nampak kesan??


1. Air mineral, air kosong, air bersih sangat baik untuk badan anda. Tak cukup minum air 2-3 liter sehari, kolagen berfungsi menyingkirkan toksin dalam badan. Selagi toksin ada di dalam badan, vitamin memang susah nk menyerap seluruh badan, jika boleh pun lambat...

Sebagai contohh : A tak byk toksin, makan supplement dalam 5 hari dah cantik, B banyak toksin, makan sebulan baru nampk kesan.


2. Waktu makan yang tidak sesuai, sebenarnye waktu paling elok ambil vitamin adalah masa perut kosong, jadi disyorkan ambil sebelum tidur kerana semasa tidur, perut kita kosong dalam jangkamasa lama, jadi vitamin or supplement pape pun senang bertindak..
Jika perut penuh juga menyukarkan vitamin untuk bertindak. Jadi eloklah ambil 2jam sebelum hendak tidur / 2jam selepas makan malam..


3. AWAS! Jangan terlampau obses dengan kopi! Kepada pengamal kafein tegar, kafein dapat mengganggu proses penyerapan vitamin dalam badan, jadi elakkan kafein 5 jam sebelum/selepas mengambil vitamin yer. Tapi, kesan yang anda dapat adalah sangat perlahan berbanding dengan orang yang stop terus minum kafein.

Jadi, jika ambil supplement ni, saya nasihatkan jaga 3 perkara di atas supaya duit yang kita laburkan utk kecantikan tak jadi sia-sia.. Org lain boleh cantik kenapa kita tidak boleh??

Pssttt : Perlu konsisten pengambilan pape supplement sekurang2nya selama 3 bulan utk kesan sepenuhnya, kerana sebotol pertama hanya akan detox badan anda dr toksin yang bertahun2 lamanya di dalam badan.

Tak susah nak cantik uollsss.. Cepat2lah ubah tabiat ;)





PERLU INGAT .

  • Banyakkan minum air. 2-3liter .
  • Jangan minum kafein, produk tenusu, teh, air tin
  • Nak minum air apa????? Air mineral! Air kosong! Air putih bersih! ;)
  • ramai yang mengadu, dah minum air sampai kembung perut dah.. Tapi tak menjadi. Tapi perasan tak.. Adakah awak masih minum air teh? Kafein? Susu?
  • Air tin bergas yang boleh dikatakan separuh cawan gula dalam tu? Kalau bukan sebab berkenaan. Pemakanan anda mungkin..
  • Sangat dan tersangat molek jika anda amalkan minum air segelas selepas bangun tidur tanpa gosok gigi!!! Sesetengah orang mesti eeuuuuw kan???  Maaf, tapi ia sangat baik untuk digestion anda ;)(Mula2 memang susah nak amalkan..  Tapi lama2 akan terbiasa dengan sendirinya.. Bangun tidur terus minum air walaupun tengah mamai lg.. Haha)




Thanks Reading,
Hannah Sytieh






No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH