Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Saturday, May 28, 2016

Persiapan barang baby teratai PART 1


Assalamualaikum




Hehe, persiapan beli barang baby teratai. Banyak pulak mase aku nak update blog kan. Takla. Aku curik2 mase je ni sementara laki aku tengah ON 24 JAM. Besok baru balik. Naseb duduk dengan family. Takdela bosan sangat kan.


Why baby teratai ? haha, bini2 sarjan je tau why..


Biasenye mak aku tak bagi pun beli barang baby awal2. Tapi bile dah start kandungan 7bulan. Baru die tanye ni dah beli, tu da beli. Hakhakhak. Aku da siap semua barang time 6bulan lagi. Simpan nyorok2 je lam bakul. Hehe. Sebab xnak la kelam kabut sgt beli brg bile perut da boyot. Lagipun seminggu lagi da masuk bulan pause, mesti tak larat nak jalan2 beli barang baby lagi da. Then lepas raye terus POP .. ERRMM. Dats y beli sikit2 sebelum masuk bulan puase ni. Tapi maybe ade lagi yang xcukup ni. Bag pun xbeli lagi. Takpe.. sikit2..


Sebenarnya kan, aku pun macam mom to be yang lain. bab barang baby, persiapan semua tak tahu. Blurr...Time mula2 jenguk2 & jeling barang baby pun jadi blurr. Tak tau nak beli apa. Time tu dalam 3-4 bulan preggy, memang aku tak prepare checklist lagi. tak tahu nak kena beli apa dulu, barang apa yang penting, sampaikan baju baby pun tak tahu nak pilih. Sebab tak tau laki ke perempuan. Tak tau nak beli colour apa. So, kalau korang masa mula2 blurr nak beli barang baby, don't worry. Siapa yang baru first time preggy pun akan alami benda yang sama. hehe..Tapi nasib baik ade bini2 sarjan yg lain bg checklist beli barang. Tapi xcapture gamba plk list2 tu. Nanti aku update lain okieh.


Keperluan menyusu aku tak beli lagi, kecuali botol susu, sebab husband excited sgt, hahaha. Tu nanti coming soon beli. Nak tanye kak ipar lu . ihiks. Tempat mandi baby pun belum beli, maybe dalam waktu terdekat ni pergi beli. Takpun nanti kalau da terberanak suruh mak pergi beli, hahaha. Ade 3,4 list je tak settle lagi. So here we go. Ape je yang dapat aku kumpulkan time 29 weeks ni. 


Banyak nye botol susu, ayah die punye kerje. pdhl kite nak bg direct susu kt anak. tapi takpela kan.

 Barut and bedung baby

Stokin baby. mitten and so on so on

 pergh, ni paling bnyk. utk waktu siang. tp awal2 tu elakkan pakai kale kuning k. aku da terbeli naseb saiz besau. 

Ni kak ipar suruh beli lebih sikit, tp topi baby tu saje beli 3 pcs. 

Paling geram nak beli. bedung baby. tapi beli yg besar lebar sikit. geram tengok corak2 die. selalu beli rm15/pcs. 



Lampin baby . tapi nak buat bedung n lap mulut die je ni. ambik yg lembut sikit tau, 100%cotton

Pampers, biasenye new born beli 2packet. so tggl nak beli lg 1 packet je. baby banyak poo poo time ni. mamy poko mahal sgt plk. nnti nak try brand petpet new born


Lain orang lain cara. Beli barang pun ade cakap ni penting tu tak penting. Ikut diri masing2 okieh J

Thank you for reading this entry !

Thanks singgah,
Hannah sytieh



2 comments:

  1. Assalamualaikum hana. Bestnya tengok persiapan nak sambut baby. Heheheh memang super excited kalau 1st baby. Bila 2nd baby nanti senang, semua benda dah tahu. Hehehehe

    ReplyDelete
  2. Syioknyaaa. Awak nnti klu nak join group nama2 indah yang bermakna let me know ok. Pm kite kt fb kita add kan. Kat situ ada pelbagai nama bahasa arab n dipantau oleh ustazah n prof bahasa arab.

    Kalau nk join group menyusu lak boleh masuk group #bfmembers. Jika nk menyusukan baby. Guna botol yg sesuai. Jd bby minum susu mama guna botol boleh,direct feeeding pon boleh. Smoga dipermudahkan

    ReplyDelete

© Hannah Sytieh | Design By MH