Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Sunday, October 13, 2013

Tips sekiranya korunk nak beli tiket airasia secara online

Hi, Assalammualaikum


Mesti nak update jugak sampai habis. Kalau tak berulat-ulat la entry aku. Huhu~ Mari la kite tengok tips yg penting if korunk nak beli tiket air asia.

Tips sekiranya korunk nak beli tiket airasia secara online:-

1) Pastikan connection internet betul2 laju… Ini akan membolehkan setiap process tidak akan loading terlalu lama seterusnya menyebabkan stuck.. Seeloknya, gunakan streamyx ataupun Unifi.. konfem puas hati.. (tapi aku pakai office nye internet, mmg laju haha)

2) Buat bayaran guna CIMBClicks. Setakat ni, bila aku guna CIMB Clicks, tiada masalah… bila guna Maybank2u, ada masalah juga kadang2.. tapi tak tahu la korang macamana… Tapi elakkan guna kredit kad sebab nanti ada caj lain pula.. huhuu..
3) Kalau nak buat tempahan untuk ramai sekaligus, better taip dulu siap2 dalam Microsoft Word, then nanti just copy n paste je masuk dalam borang. Ini adalah kerana anda hanya diberi masa sebanyak 9 minit sahaja tempoh untuk isi borang.. Kalau lebih 9 minit, ianya akan secara automatik akan reset borang tersebut..

4) Setiap action ataupun transaksi yang korunk lakukan, pastikan ada buat screenshot dan save di dalam satu folder. Senang sket nak buat rujukan nanti… Macam aku buat kat atas tu.. Just screenshot.
5) Pastikan berape kilo korunk nak tempah untuk kargo korunk. Jngan terlebih kilo plk nanti time nak terbang, nanti kena bayar lebih nanti. Lagi mahal.
6) If korunk da plan betul2 bile korunk nak bercuti, tempah la awal2. Macam aku tempah setahun awal. Untuk kargo aku tempah 20 kilo pergi dan balik. Aku kena charge dalam rm200 seorg mcm tu. Murah kan ?
 Blogger Mek Onie and Khtar Amir . 
Kesayangan ambe 2 2 org ni. Boleh bertumbuk kalau tak puas hati. Haha~

Sekarang imigresen kat Malaysia ni makin mudah n puas hati. So, travel ni akan jadi hobi tetap aku. 2 2 org kat atas ni akan ku pakse untuk travel bersame.. Miahahaha~ Luve u both. 

Tanx Reading, 
Hannah Sytieh






No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH