Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Sunday, June 8, 2014

Beza jujur dengan ikhlas.


Assalammualaikum


Selama ni aku sangat pentingkan kejujuran. I'm so sick of ppl yang suka menipu, mereka-reka cerita dan merasa diri mereka awesome bila org terpegun and percaya dgn kisah tipu mereka tu. Apa yang dibanggakan sey? Tak cool langsung perangai sedemikian.

Pada aku, orang yang berani bercakap benar tu lah yang paling cool, paling classy and style! Sebab aku tau tak senang. :) Kadang-kadang sesetengah soalan tu cuma perlukan jawapan ya atau tidak je. Tapi ramai yang suka elaborate and corner sini-sana. Kalau perlu, tak apa.

Bukan nak cakap yang aku tak pernah menipu, but seriously, kalau aku menipu pun.. aura tak best akan meresap dlm diri. I don't like it at all. :(

So jujur tu semacam penting kan? Tapi rupanya ada yang lebih penting...

iaitu ikhlas.

Orang ikhlas takkan merahsiakan yang tidak-tidak dengan alasan mereka jujur. :)

Mind my own business.

Betul lah. It's my nature kot suka nak fix orang and fikirkan untuk orang lain. Aturkan untuk orang. Nak betulkan itu betulkan ini. Tapi end up aku yang stress. Idk, maybe it's true as ilie said it was on my horoscope that I am with this kind of character. Serious penat.

Dah lah. Sekarang ni aku dah malas nak bising-bising gigih-gigih nak semangatkan orang. Kalau korang down, bangkitlah sendiri.

P/s: Kadang-kadang aku jeles gak ngan orang yang selfish and full of themselves. Macam best je naturally built tak fikir pasal orang lain.


XOXO,Toodles





2 comments:

  1. Come on...Chill!

    Hannah...Tak perlu fikirkan pasal orang yang macam tue sangat.

    Yupp. Tipulah kalau tak pernah membohong.

    Seriously membohong memang tidak menyeronokkan. Tak faham macam mana ada orang yang rasa dapat kepuasan selepas berbohong. Makin rasa dikelilingi aura suram dan negatif ada lah... :)

    Chayoo! Chayoo! Bangkit! :)

    ReplyDelete
  2. yatt ada mmber yg suka mereka2 cerita yg best2 sebab konon dia nak nampak best..

    ReplyDelete

© Hannah Sytieh | Design By MH