Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Monday, July 8, 2013

Cerita berterabur. Hutang Shopping Rumah Baju Raya .

Hi, Assalamualaikum


Hah, huh, hee… First2 update blog je da post gambar sendiri. Perasan le teewww.. Gembira bulan ni. Gembira lepas dapat gaji hari tu. Walaupun penat kerja walaupun penat buat kerja part time.. Tapi gembira. Bila dah dapat duet, gaji da masuk, duit habis banyak tapi still happy. Lma betul tak pergi shopping-shopping baju or make-up2 untuk diri sendiri.

Tiap-tiap bulan mesti kena spend some money untuk bayar hutang balik ngn mak. Dah kate pinjam kan. So, kena la bayar balik even tu mak kite. Kite kate nak pinjam so kite kena bayar. Giteeww.. lagipun my parents need a lot money for the new house.

Bnyak jugak aku pinjam duit mak. Nak bayar itu ini itu ini. Nak bayar lesen yg aku tinggal bertahun-tahun tu… Mahal betul buat lesen ni.. Kopak duet2.. aku pun satu, beli keta tapi ade lesssssen L je… Mampu ko nak bawak keta tu hana pakai lessen L ? Kena saman baru tau.. byar bil-bil yang tertunggak tu… Duet keta lgi, insurnce lg. Last2 nganga takde duet nak isi minyak n makan. Naseb baik umar and adeq  ade bayar duet keta separuh and isi minyak keta by week. Purse aku ellek p bayar hutang. Hikhok~ Tanx everybody. Tpi sekarang dah stabil balik. Boleh simpan duet masuk ASB. Haha, simpan tu penting.

Ni pic mule2 time nak beli rumah. Susah nak carik umah area KL ni. So, dapat yang ni. Tibai je la. Amacam ? Teruk kan ? so, kena renovate balik.

Ni contoh design yg mak aku nak. Now, tgh bagi pakcik aku design ala-ala cenggini.. Sekarang dah siap 60% . Kena tggu lagi dalam 40%. Maybe siap dalam bln 9 or bln 10.

Mak pulak banyak kena kuar kan duet tahun ni sebab die tgh renovate rumah. Nak bayar duit beli rumah, gaji pekerja, perabot etc etc… Ayah pulak jadi buruh siapkan rumah. Naseb baik die memg cntrctor buat rumah. Jimat la sikit. Die tau kat mana barang yang murah. Kat mana nak dapat kan simen, besi, kayu, batu bata, pasir, bumbung and etc etc etc.. Tpi kesian lak bapak, die terpakse tolak kerja2 yang lain. So, bapak no income for 2 3 months lately. Aku pun takde duet nak hulur-hulur. Kadang2 hulur la rm50. Hekss… Rm50 je mampu. Pdahal time aku belajar dulu tiap2 bulan bapak masukkan duet lam bank ratus2. Even aku buat pinjaman PTPTN. Haha! Sad.. sad.. sad..

Ni contoh rumah kat belakang umah aku. Cantik jugak la.. tapi ade lagi yg cantik. Pengsan tengok.. Lawa sangat.. tapi tu rumah Lot tepi. Memg boleh buat lawa2 n besar2 la kan.

Pasal tak cukup2 duet ni just keep calm and cool la.. biase la tu duet tak cukup. Haha.. Tpi bnyak rezeki after that. Buat kerja part time, kerja pun banyak masuk.. Yeaaahh.. then, dapt settle hutang2 semua dapat bg duet kat mak ayah. Syukur.

Yang penting dapat shopping… dah tak tahan berpuasa shopping ni.. memang tak tahan. Dah terase jiwa shopping mati. Kalau jiwe shopping mati mesti tak fun. Pompuan memg tak dapat lari dari shopping. Ingat ye wahai kaum adam . heks J .

So, bulan ni aku dapt bagi makan jiwa shopping aku ni plus dapat g makn sedap2 kat restoran2 yg sedap2 tu. Kadng2 kena belanje perut jugak makan sedap2. Bravo2.. Dapat beli two skirt, two T-Shirt, 1 cardigan, 1 blouse. Pastu bayar duet baju raye sepasang.. Kemas tailor ni jahit. Baju aku lace plus satin die charge RM45 je.. biasenye RM 60 – RM 80 ok tempah baju. Jimat kat situ dah. Pastu beli lace untuk baju kurung lagi satu tu. The purple one..

Lebih kurang macam ni la border lace yg aku beli.

Lace border ni mahal rupenye. Semeter RM 33 just only can use for one side, not for both side. Ok, takpe. Malas nk crik lain, aku beli. Beli 2 meter untuk tgn sekali dapat harge RM66, nanges! Mahal dowh… haha.. Ni  aku tunjuk gambar border lace yg lebih kurg aku nye. Aku lupe nak amik gmbr. So, aku search google je. N kasut kat H&M tu je tak dapat lagi. Nak pau umar la sat g. hahahahaha! [ Evil laugh ]

Pstu sekrg tgh search baju raye bapak and adeq laki aku. Baju raye untuk pompuan2 dah settle except my mom sbb mak nak aku belnje die the purple one Kurung modern or Jubah or etc etc etc. Asalkan warne purple biar same dengan anak2 dare die ni.

Ni contoh design baju raye yg aku buat tahun ni. Klau korunk nak beli siap. Pergi la terjah instagram ishaszcouture ok. Memag cantik and curlass.

Kama go to Bandung and die sempat grab kain warne Dark coco untuk aku. Cantik okieh. Boleh buat baju raye. So dah ade 4 pasang baju raye. Hehe.. :D Dah la, itu je nak cerite. Dah lame sgt tak cite pasal diri sendiri kan. Hah, sekali aku cite panjang u all’s… tak boleh nak benti taip. Haha. Bye.

Nah, unhealthy food from me. Tapi terbaek dari ladang. Sedapp. Heks, sempat lagi.

 Tanx Reading kawan-kawan
Assalammualaikum
XOXO, Hannahsytieh






1 comment:

  1. I think the admin of this web page is genuinely working hard in support of his web site, since
    here every stuff is quality based material.

    Feel free to visit my site Tips Puaskan Suami

    ReplyDelete

© Hannah Sytieh | Design By MH