Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Wednesday, August 28, 2013

Cerita Raye : Raye Ketiga 2013 :)

Assalamualaikum


Hi Raye pertama dah berlalu. Raye ke-2 da berlalu. Sekarang dah keberape raye pun ceq tak tau. Huhu.. Malas nak kire.. Jum la update untuk raye ke-3 pulak. Maklumlah, kate nak update sampai raye ke-10 kan.. Amik kau. Berlambak aku update untuk hari raye. Untuk bulan pose, satu pun haku tak update an.. Hehe.. Sebab busy yang amat. 

Raye ke-3 beraye kerumah makceq aku. Pagi-pagi tu da bangun. Bersiap and terus gerak rumah die kat segambut. Lapar gile time tu, pastu sebelum sampai umah makcik aku tu. Kol siap2 suruh die masak sedap-sedap. Die masak memg marvelousss.. Semua sedap. Nyummm..

Ni rendang daging... Tinggal ni je eh... Nampak sgt sedap nye.

Ni ayam goreng tepung. Sedap gileeee... tapi bahagian kulit sile buang ye.

Ni bawang masak sambal. Haha... Takla. 
Ni ikan bawal masak sambal tumis2 campak bawang banyak2 n cili.. Aummm..

Ni.. ikan tak tau... haha... aku makan setengah je dr seekor. Makcik cakap, org yg bagi. Dapat time memancing.

Ni sup daging. Tapi gigi aku sakit, dapat hirup kuah je.

Air mango

Macam ni la sebenarnye rupe die time makan.
 Gegeh tak aku snap satu2 makanan.. Huhu

Kite orang lagi suke makan bersila kat bawah ramai-ramai walaupun hari raye. Rase die lain sikit kalau macam ni. Nikmat... Alhamdullillah syukur, dapat makan. Semua sedap2 belaka walaupun makanan ni nampak biase2 je.. Tapi sedap... BLURPP.. Alhamdullillah. Ops.



Lepastu gerak ke tapak rumah kat Sg. cincin gombak. Then baru gerak kerumah baru yg tgh otw nak siap.. Then baru balik. Malam-malam beraye kat rumah je. Ramai org datang rumah nak beraye. So, marilah layan tetamu.


Syukur dapat beraye lagi tahun ni. Terima kasih Ya Allah. Terima kasih atas kurniaanmu ini.

SELAMAT HARI RAYA KENGKAWAN

Tanx Reading, Xoxo
Hannah Sytieh










No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH