Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Sunday, September 8, 2013

Fiqure Up tak selamat ? Why ?

Assalamualaikum


Fiqure Up tak selamat ? Why ? Haha.. Kepoh je tittle. Tau tak Fiqure Up? Ubat kurus yg hot dulu2 tu, sekrg pun tgh hot lg kowt... Hah! Baru sekrg ke nak update hana oi.

Kementerian Kesihatan telah mengesahkan bahawa produk pelangsingan badan Figure Up telah mengandungi bahan pencemar Sibutramine dan berbahaya untuk kesihatan . Yep, aku tahu produk ni popular kat o9. Bile aku seach produk kurus je. Mesti kuar fiqure up nye botol.

Selain tu adik aku sendiri pun consume ubat ni. Kawan die pun same. Naseb baik aku tak berkenan lgsung ngn benda ni. Huh! (Nampak sgt aku pun busy2 body nak kurus kan, haha, kantoi)

If nak tahu kesan Sibutramine ni sgt dahsyat. Boleh menyebabkan risiko serius pada jantung dan hati, juga tekanan darah tinggi. Jadi kawan-kawan yang mana ada consume Figure Up aku nasihatkan berhenti. Naseb baik adik aku baru ambik sikit je.. Then die tak makan dah. Klau tak sape susah ? aku jugak… Nak kurus berpada-pada lah..


Jangan la obses sgt nak kurus mcm tengkorak berjalan . Kang mcm2 penyakit yg datg.. Nak kurus mesti secare sihat. Kalau da pening sgt, jumpe la doktor-doktor yg pakar. Peace J

Bagi penjual Figure Up, sila jangan naik angin ye.  Kepada sesiapa yang menjual (termasuk jualan online) boleh dikenakan kesalahan di bawah Akta Racun 1956, denda $8000 dan penjara 6 bulan.

Jadi, baik mencegah sebelum terlambat. Banyak lagi supplement kurus di pasaran yang selamat. Hokieh.. Bye2..

Tanx Reading, Xoxo
Hannah Sytieh







No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH