Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Friday, November 14, 2014

Untuk orang hati busuk ......






Manusia yang hatinya baik..akan memandang hidup ini indah..walau sesulit manapun perjalanan..


Manusia yang hatinya busuk..akan merasakan sekelilingnya adalah gelap dan kotor walaupun dikelilingi seribu keindahan..


Hati yang baik..akan merasakan susah itu semangat..

Hati yang jahat akan merasakan susah itu hina..


Hati yang baik akan cuba untuk memperbaiki diri sendiri..ikhlas walau tiada siapa yang melihat..dan sangat sedikit menyakiti hati orang lain..


Hati yang jahat..akan senantiasa mencari kelemahan orang lain untuk dikeji dan dihina..bermanis muka didepan agar setiap orang bilang..'oh baiknya dia', tetapi dibelakang lebih berbisa dari racun..dan pasti..penderitaaan orang lain adalah kebahagian baginya..


Orang yang baik tak pernah nak tunding jari dekat muka orang lain. Tapi orang yang ada penyakit hati ni selalu menunding jari dekat orang lain. Mencari kesalahan orang lain, walhal salah diri sendiri. Sanggup nak lepaskan masalah sendiri dan menuduh orang lain.   



Takpe . Mungkin harini hari kau. Mana tau besok hari aku. Ingat k. Hidup kita macam roda. Kejap kat atas kejap je kita kat bawah. Aku tunggu. Kalau bukan sekarang maybe akan datang. Nanti baru kau tahu langit bumi rendah mana, tinggi mana. Bile saat ni. Kau hulur tangan dekat aku. Aku takkan sambut! Cukup aku hulur selama ni. Umpama aku bagi makanan yang sedap tapi ko bagi tahik! Muka cantik je tak guna, hati pun kena cantik der. Ingat! Sekali ko petik lagi nama aku. Siap!








No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH