Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Monday, November 10, 2014

Khtarhana Wedding - Tentang Aku & Dia




Hi Assalammualaikum




Tentang Aku & Dia. Alhamdulillah, tak sangka jodoh aku dengan husband aku sekarang. Kalau nak flashback cerita awal zaman perkenalan, zaman study tak boleh nak habes satu cerita dalam blog ni. Kalau zaman poly aku kenal apa itu blog. Mesti penuh cerita pasal my husband je dalam blog ni. Haha~


Yang tahu banyk pasal aku ngan husband aku ni just @mekonie. Haha~ Sebab tu dalam insta die tulis mcm ni ” Allahu... macam-macam dugaan perjalanan pengantin ni. Tapi respek segalanya hingga sampai ke tahap ni. Tak dapat nak gaduh sangat sebab @hannahsytieh dah ada backup sado.. haha..love you korang “


Padahal time poly aku tak rapat pun dengan @mekonie ni. Time rapat pun sebab practical sama. Lagi satu sebab mcm mana aku boleh kenal dengan husband aku ni. Sebab mekonie la. Haha! Sebab dia ade bf junior tapi sama baya dengan kita org. (ops! Kantoi) So, aku pun nak kenal gak ngn junior sama course kita org ni. Lagi2 sama baya. Memang tercabar la kan. Haha~



Bagai bulan jatuh ke riba, bukak myspace je ade org add. Tengok profile pic Study poly sama. Stalker2 lagi then baru tau dia junior mechanical textile ok. Memang macam apa yg diharapkan. Wakakaka. Gatal~



Dia nak mintak num phone, tapi aku cerdik pandai bagi num phone roomate. Dengan cerdik pandai nya dia call roomate tapi bf roomate yang angkat call. Mampus dapat detect aku ni penipu. Tak pasal2 roomate kena marah ngn bf dia. Last2 aku bagi jugak numbe ph aku.



Tapi kenal2 je die ni ayat kasar kemain. Nak ajak couple pun dengan penuh berlagak. Ayat mintak couple “ YOU NAK COUPLE NGN I TAK “ Jawab “yes” or “no” je. Selagi tak jawab selagi tu die ping.. Sebab rimas aku jawab “YES” .. hehe.. couple2 tapi tak jumpa pun, dating pun x.. Tengok dari jauh je kalau terserempak kat poly.


Disebabkan tu kot die dok couple lain. Pompuan keliling pinggang, Fuhhh~ Memang mencabar.. Tapi takpe. Selagi aku tahan, aku tahan.. Selagi aku leh pekakkan telinga dengar org cakap dia macam2 aku pekak kan tinge.. Hehe~ Tapi tahan2 aku, aku dok chit chat ngn kawan dia.. Tapi kantoi, tak pasal2 aku kena maki tiap2 mlm ngn dia. Haha~ Kantoi dok bergayut dok ym dok msg ngan housemate dia. Heee :D



Cerita punya cerita rupa2nya dia classmate aku time darjah dua. Omaigod! Carik balik gambar darjah dua.. jumpe! Kite org memang satu class ok.. Siap aku berdiri tepat2 belakang dia lagi.. (jodoh kot).. haha~ Tapi darjah 3 aku pindah sekolah. Dats y bile jumpe besar2 ni kite org tak kenal pun... Then cita punya cita lagi. Rupenya kawasan rumah kita org dekat je.. Dia AU1 aku AU3 .. Keciknya dunia..


Tapi memang tak sangka aku leh kawen ngan dia. Ingat jodoh kita orang tak kan sampai. Sebab selalu gado.. Asal gayut je gadoh, asal bergayut kat phone je gado. Tapi sampai jugak jodoh kita org. Sebab dia la aku meroyan, sebab dia la aku selalu moody (makan hati sbb dia selalu ada gf cun2, haha), sebab dia la aku sanggup tinggal bf2 aku yang lain, sebab dia ok! .. haha, nampak sangat aku pun player. Tak boleh bla statement ko hana!




Pape pun kita orang dah kawen. Even dia suami terasa dia mcm abang, kawan, cikgu and macam2 la. Sebab dia la tempat aku mengadu, tempat bermanja tempat lepaskan marah tempat semua2 la... peace! I love you! Hrap hubungan kita sampai ke syurga. Ameeennn
 



Kalau nak cita satu2 memang tak habes. Aku short kan je la k. Selamat pengantin baru kepada diri sendiri. Ehhe ;)


Psst : Blog tgh renovate, sebab tu tulisan pun ada besar ada kecik. Kelam kelibut sikit. Hehe~


Love, SEE YOU IN MY NEXT POST!


Hannah Sytieh, Muuaaahhhhx! 





2 comments:

  1. alaaaaaa,nak jugak mensi mek onie ! haha... yang ko mensi bf tu pahal? ex okay..bukan bf,choiiii lahhhh,haha... happy tengok korang wehhhhh! *peluk bantal sambil senyum sendiri

    ReplyDelete
  2. Alaaa gambar last tu suweeettt nyaaaaa :))

    ReplyDelete

© Hannah Sytieh | Design By MH