Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Wednesday, April 29, 2015

Halal Steamboat Buffet In PJ


Assalammualaikum




Hi, Agak lamakan aku tak update blog. Hari ahad hari tu dapat invitation dari Halim Brothers untuk buat food review dekat Pak John Steamboat & Yong Tao Foo di cawangan e-Curve. Nasib baik wife and adik ipar blogger. So, boleh join sekaki sesama layan steamboat.

Macam ni lah keadaan kat Pak John. Mesti ramai peminat steamboat kan dekat sini. Apa yang best di Pak John Steamboat adalah buffet. Makan sampai kenyang.










Yang bestnya outlet PAK JOHN STEAMBOAT yang di eCurve ni secara buffet di Wangsa Walk pula ala-cart. So boleh buat pilihan kat mana nak try . Harga amat berpatutan dan banyak variasi pilihan dari makanan hinggalah minuman dan pencuci mulut. Memang berbaloi kalau makan kat sini.


Untuk menu grill dan rebus ada daging itik panggang , abalone , daging lembu dan daging kambing. Sesuatu yang daya penarik di Restoran Pak John Steamboat di sini adalah teknik susunan pelbagai jenis pilihan sayuran , hidangan makanan laut dan isi daging ikan mahupun ayam yang diperap yang diletakkan dengan sangat kemas macam di pasaraya besar. Secara tidak langsung korang boleh nampak betapa mereka mementingkan aspek kebersihan bagi menjamin kualiti makanan untuk pelanggan.


Paling istimewa ialah ada 4 jenis Premium Item. Korang mesti cuba :

1.      Abalone slides
2.      New zealand lamb slices
3.      Australia beef slice
4.      Smoke duck Breast

Premium item ni korang kena order dengan chef di dapur tau. Sebab tak boleh terdedah di kawasan luar. Akan cepat kering and kualitinya boleh terjejas. Pak John sangat mementingkan kualiti makanannya terjamin.







Sebagai pencuci mulut pula. Anda boleh pilihan beberapa air minuman sejuk dan panas , aiskrim potong pelbagai perisa pun ada dan paling best boleh layan CORN IN CUP bersama WAFFLE.


Harga :
1.      Isnin – Khamis = RM36++
2.      Jumaat – Ahad = RM39++
3.      Kanak-kanak : Bawah ketinggian 90 cm adalah free. Atas 90cm separuh harga orang dewasa.
Waktu operasi dari jam 10am – 10pm.
Untuk mereka yang nak pergi buat jamuan makan-makan bersama kawan, pergi la ke Pak John Steamboat e-Curve. Boleh muat ramai dan boleh layan live band! Selamat berhujung minggu!



Kalau teringin sangat nak bersteamboat, janganlah lupa singgah Restoran Pak John seperti di alamat yang tertera di bawah ni ...First time pergi dan InshaAllah akan repeat lagi nanti. Harga sangat reasonable and tempat best tahap 5 bintang. Korang jangan lupa try k ! Selamat bersteamboat! 


KUALA LUMPUR

Restaurant Pak John Steamboat & Yong Tao Foo
Wangsa Walk Mall
Lot GL-02 & FL-02,Wangsa Walk Mall,
Wangsa Avenue,
No.9,Jalan Wangsa Perdana 1,
Bandar Wangsa Maju,
53300 Kuala Lumpur.
Tel: 03-4141 8898

SELANGOR

Restaurant Pak John Steamboat & BBQ eCurve
Lot LG-13A & LG-15,
Lower Ground Floor,eCurve
No.2A,Jalan PJU 7/3, Mutiara Damansara,
47810 Petaling Jaya.
Tel: 03-7733 3913


More details:
Website: www.pakjohn.com



-Best steamboat in KL
-Best steamboat in PJ
-Best steamboat in PJ
-Steamboat Buffet In PJ
-Halal Steamboat


Kesimpulannya, amat berpuas hati.. 
Thanks Pak John!

Khtar Amir








No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH