Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Monday, July 29, 2013

TAK SUKE DAN BENCI

Hi, Assalamualaikum


Boleh tak kadang-kadang nak update pasal life sendiri. Pasal kehidupan sendiri-sendiri. Haha~ Blog sendiri tak pe kot.

Tapi biase-biase nye aku selalu update benda yang membuatkan aku sedeyh dari benda yg happy. Bila happy aku malas nak menaip. Bila sedeyh je baru terase nak menaip. Feeling-feeling lonely. Giteewww.

Aku tak paham dengan sesetengah perangai perempuan. Sangat tak paham. Ye, aku tau. Tak semua orang akan sukekan kite. Tak semua orang yang kenal kita.

Mereka. Mereka. Meraka. Mereka tu semua hanya tengok dari luaran je. Sape yg rapat dengan kau je akan paham kau. Jangan bajet orang akan paham kau.

Hati orang tak semua sama. Hati orang berubah-ubah. Dah kate manusia kan. Manusia ni memg ade banyak perasaan, macam-macam rase die boleh rase :b

Tapi aku rase perbuatan ‘jage tepi kain orang lain’ sungguh low class kawan.

Jangan sesuke hati ‘bash’ orang lain padahal kau tak kenal pun sape aku. Aku pun tak pernah bercakap dengan kau.

Entahla. Malas nak kupas panjang. Bagi aku, better bercakap or menulis untuk benda-benda yang kita tahu dan yakin saje.

Tolong sedar. Hukum mengaibkan sesame sendiri itu juga amat berat seksaannye. Sekali kita aibkan orang, sepuluh kali Tuhan boleh balas.

Kepada yang name die kawan : Doakan lah yang baik-baik. Biar berubah dari baik kepada lebih baik  dan dari tak baik kepada baik.

Pssst : Manusia ni sikap die sentiasa nak nampak sempurna dimata pada hakikatnye dia tak sedar yg sebenarnye dia sendiri pun tak pernah sempurna. Aku tak melenting bila orang tak suke aku bila mana aku sendiri pun tak pernah suke semua orang. Heyh kawan, tak suke dngn benci itu lain. Tak same.

Tanx Reading
Xoxo, Hannah Sytieh




3 comments:

  1. kadangII sikap manusia ni sukar dijangka.
    yup, ada yang suka pada kita dan pastinya akan ada yang tidak suka baca kita. berbalik pada hati, bila hati ikhlas untuk semua, pastinya mereka akan sedar. peduli pada mereka yang suka cakapII belakang. yang penting kehidupan kita....

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kate2 awak kawan.. really apprciate.. betul ape awak ckp.. sekrg da tenang sikit dapat menaip ni.. :)

      Delete
  2. siti auni afifah sayang ana mokmok :D

    ReplyDelete

© Hannah Sytieh | Design By MH