Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Wednesday, January 23, 2013

HATI BERCAKAP

Assalammualaikum

Need some rest and go to holiday . Balik kerje masuk bilik , pejam mata. Bangun, bukak blog bukak twitter, bukak facebook. Senyum. Buat new post, upload semua gambar. Bangun, settlekan keje ape yg patut. Penat. Rase badan da berbau tengik. Letih. Keje banyak. Duduk kejap piki and carik kelemahan sendiri. Aku tahu banyak benda yg aku tak tahu lagi. Kadang-kadang kobodohan aku tak dapat dinafikan dalam sesetengah perkara. Aku telah cuba yg terbaik. Memberikan komitmen yg termampu. Aku sebolehnya tidak mahu menjerut leher sendiri. I really need my life. I know it is hard but try to live with it. My life, was worst before. Now, it's just okay.

Aku tak nak berpatah balik pada mase lampau aku . Mase yg aku sia-siakan, waktu ibadat yg aku abaikan, aurat yang aku dedahkan . Cinta kepada Allah adelah cinta yang hakiki cinte kepada ibu bapa adelah cinta yg berkekalan . Jangan sesekali kasih kepada manusia melampaui kasih kepada Allah.  Aku tahu kasihku dulu melampaui kasihku kepada MU.

Hidup ibarat roda, kadangkala di atas dan kadangkala kita di bawah . SubhanaAllah, begitu kecil kudratku untuk menggalas ujian mu ini . Sesungguhnya pernah satu ketika aku lupa untuk menadah tangan kepadamu dalam suka ku . Ketika ku berada di atas aku alpa . Tidak ku tahu bahawa kebahagian dan ketenangan hari ini bile ku dekatkan hati ini kepadaMU . Di saat ku tersungkur hanya air mata yg mampu mengalir . Tetapi ku tahu, dimanakah letaknye iman ku sekiranya aku terus membiarkan diriku tersungkur.

I believe that things happen for reasons. We just could plan the future with this and that but Allah knows the better path for us. A wise man said, that you're being tested by Him because He loves you. He knows your limit and boundaries and never put you under a burden. As the time walk by, you will grow with maturity and you know what's the best decision for you.



Diary 2013
Xoxo, Hannah Sytieh


No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH