Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Wednesday, January 9, 2013

Progress Sepanjang 2013 !


Hey guys! Long time no blog! my mood is still swinging my brain is still messed up. Nasib demam dah mule kebah oi.. Demam-demam pun mak jemah still g koje tau. Tak bangge pun tak bangge pun . Sekarang ni da mule balik awal je dari ofis. Yuhhhuu~ seronok eh. Balik terus masuk bilik men lattop godek2 and tidow.

Semalam lepas solat maghrib bapak aku cakap kat aku. Akak masak la, bapak tak selera la mak masak . Tak bape sedap. Amboi, mengate masakan isteri sendiri nampak. HAHA. Yela, mak aku kan penat die masak simple2 je. Hari2 bende yg same. Kalau aku kan suke masak bende2 yg leceh2x. Memang selera bapak aku la kan. Tapi sian mak aku. Luve you la MAK~

Sekarang ni masih awal tahun bulan 1 lagi kan for 2013 . Aku ade mention yg aku kena gune banyak duit untuk tahun ni, HAHA~ sakan la kena kumpul dari sekarang. Kalau tak semua tak kan menjadi . Sebab-sebab kena gune duit banyak :


­­­­­­­­­­­­­-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BANDUNG

Nak g Bandung, Indonesia eh. Bukan mee bandung yg kedai-kedai jual tu . heh . Maybe bulan 9 mcm tu nak g bandung trip ngn kawan-kawan. Aku g under company adeq aku. Murah sikit. HOTEL + TRANSPORT + TIPPING + DRIVER CUM TOUR GUIDE + BREAKFIRST = RM 239 . Ticket Promo for fligh dalam RM 289 mcm tu la. Kadang harge die naik kadang harge die turun . Kena pandai2 carik time and booking la. Nak belanje kat sane lagi . So kire-kire semua dalam seribu lebih cukup la ye dak . Dah puas hati dah. 3 hari 2 malam je J

SET BILIK TIDUR

InsyaALLAH, kalau smua dah settle aku akan pindah rumah. Tapi tukar name semua tak settle lagi. Plan rumah dah siap buat tapi tak dapat kunci lagi. Acane nak design baru rumah tu. If dah siap semua boleh la pindah dah. So, disebabkan itu aku kena beli set bilik tidur sendiri. Paling koman pun harge satu set semua semua tu dalam RM5000. Itu kire paling mahal la untuk aku and paling puas hati. Kalau tak amik yg dalam RM3000 je. Manela tahu nanti aku kawen ke tak payah membazir lagi beli set bilik tidur baru bagai. Sebab aku da beli awal2. HAHA~ berangan kawen pulak. Calon ade calon ? HUH! 

RUMAH BARU

Kenape aku cakap pasal bilik tidur lu, sepatutnye pasal rumah lu. HUHU~ tapi aku akan lebihkan bilik aku dulu. Aku kan minah bilik. Hehe.. Rumah yg baru bli ni design die ntah pape. Hodoh gile, mcm rumah terbiar. Tak cantik langsung. Huh, tapi disebabkn rumah tu dekat ngn KL and strategik. Beli je la. Tapi kena buat balik la rumah tu, renovate balik lawa2x. Hah! Yg tu pun duet tu duet.. Sebulan kena la bg lebih sikit kat mak aku kan. Kurangkan beban die nak kumpul duet untuk rumah baru die . Aku nak belikan die rumah aku tak mampu, so bg duet bulan2 lebih skit dari biase la J

KOMPUTER

Tahun ni satu-satunye adeq laki aku amik UPSR . Tggal die sorang je yg belajar lagi. Kami semua2 ni dah lepas. HAHA~ Aku janji ngn die kalau die dapat 5A or 4A aku akan hadiahkan die satu set komputer . Tapi sebenarnye samaada die dapat bape A sekalipun aku akan tetap belikan komputer tu untuk die. 1 set untuk die satu set lagi untuk letak lam bilik kerje bapak aku. So, aku kena beli 2. Satu untuk bapak aku siap ngn printer sekali untuk die J Ni je la hadiah untuk die J


KERUSI URUT

Yang ni hadiah khas untuk mak aku tahun ni. Dah setahun aku kerje tapi tak bagi pape pun untuk mak aku. Bagi duet bulan2 je. So, yg ni aku kongsi duet ngn adeq pompuan aku la nak beli kerusi urut untuk mak aku. Sian die asyik cakap letih je. Die kan kerje kuat. Aku ni dahla pemalas tahap cipan nak tolong urut die ke hape. Better aku hadiahkan bende ni. Bolehla die dpt rehat ngn tenang bile balik koje ye dak. Cost die maybe RM2K. Beli yg mane mampu je. Maaf mak akak n adeq gaji tak besau mane pun . Badan je yg besau ni ha . hee J

LAIN-LAIN

Duet rotex keta aku tahun ni kena renew ok HANA. Jgn lupe. Keta servis ikut bulan. And nak beli TREADMILL nak letak lam bilik. Ade duet lebih boleh la beli. Cost dalam 1k je. Kat lelong kan banyak J. Cost semua dalam RM10K. Boleh kawen dah tu. Haha, tak kan la aku yg kena bayar untuk laki, laki la bayar kat pompuan. So, untuk kawen tak payah kumpul. Haha! Gurau2 je J Caiyyookkk2x hana J Ya ALLAH, permudahkanlah jalan aku. Buke kan lah pintu rezeki untuk aku. Yg halal dan diredhoi oleh-MU. Amin .

Ok, u know what? to be what peoples want is not a simple thing that u can 'hadap' dalam diri sendiri. Kita kena dengar semua tohmahan, kritikan, or whatever yang seangkatan dengan nya. Takpe, pengalaman itu manis pengajaran itu indah. 


Aku pagi je ada rupa orang sikit.. petang dah muka hapa aku pon konpius.. hehehew ... malas nak touch up.. Ok dah.. Itu je nak cerita.. Aku kalau busy je terus blog tak update... hahah.. Ni dah tak busy sangat lah nie.. Tu yang boleh update tu..

P/s : Aku nak jadi NYAMUK la. Nampak tak liar kan? But the biggest killer in the whole world.... is the mosquito. Kecik je tapi jangan main gila. Eh? Eh?







4 comments:

  1. hanaaaaa,untuk aku?kahkahkahkahkahkah.......belanja buat pelam pun jadi la,sedapnyaaaa :D


    semoga planning kita tercapai dan semoga azam kau juga tercapai, rindunyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. untuk kau ? nanti aku belanje pelam no.. pelam kat depan toray tu ha.. hahahaha..

      Amin.. InshaAllah tercapai.. hehehe. MISS YOU !

      Delete
  2. Bagus dear you punya plan........Semoga Allah permudahkan...Amin

    ReplyDelete

© Hannah Sytieh | Design By MH