Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Tuesday, January 1, 2013

Random - Ceramah Cinta


Assalammualaikum, hai lovelies.

Haritu aku ade pergi satu ceramah. So, aku nak buat random ape yg ceramah tu cakap. Here we go..

Ni semua ape yg ceramah tu cakap. Aku just ingat2 balik je.

First, Janganla selalu berharap ngan orang kalau die tak tentu jadik milik kite . Nanti makan diri kite balik sendiri. Setiap orang inginkan percintaan yang kekal . Tapi tak semua boleh dicapai dengan mudah . Macam pepatah ‘ panas tak akan sampai ke petang’ . Ubah diri-sendiri dulu, sediakan fizikal ngn mental barulah capai ape yang kau nak kan. Jangan terlampau ego dalam perhubungan .

Dalam perhubungan, kamu kena belajar ape yang pasangan kamu suka, ape yang pasangan kamu tak suke. Dia pun kena belajar ape yang kamu minat and ape yang kamu tak suke. Saling faham memahami. Jangan ikut kepala bana kamu seorang je. Tak kemana. Serius.. Kamu kena belajar tu semua kalau kamu nak relationship kamu satu hari nanti berjaya)

Dalam hidup  ni, semua perempuan inginkan lelaki yang boleh jaga dia seumur hidup. Yang sentiasa ada even susah atau senang .

Berbincang. Semua masalah boleh dibawak berbincang.

Maybe kamu tak matang untuk satu hubungan. Tak pe, kite boleh belajar. Mane tahu satu hari nanti kamu akan berjaya dengan pengalaman yang kamu ade. Semua orang ingin yang sempurna, Tak perlu mencari yang sempurna, Jika yang sederhana cukup membuatkan kamu bahagia. Serius J

Perempuan yang CANTIK akan membuka "mata lelaki". Tapi perempuan yang BAIK akan membuka "hati lelaki". Pilihlah nak jadi cantik atau baik? :)

CARILAH, lelaki yamg mampu menjadi imam untuk kamu, yang menitiskan air matanya apabila melihat kesakitan kamu ketika melahirkan zuriatnya ,dan lelaki yang membangunkan kamu untuk beribadat bersama – sama di sepertiga malam . 

Jika pencarian itu telah kamu temui , jangan lupa bersyukur kepada-nya. Jadilah, permaisuri hatinya , peneman dikala suka dan duka.  :’)

Kalau da kawen belajar buat ni la untuk suami.. Miahahahah! berangan je lebeyh

Psssstt : Ni je la yg masuk dalam pale otak aku time ceramah tu. hahaha . Wish aku : aku akan sentiasa mencari kekuatan diri sendiri. Bye~
Tanx Reading, Hannah Sytieh

No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH