Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Friday, September 13, 2013

Cerita Raye : Sambutan raye kali ke-empat 2013

Assalammualaikum


Hi, walaupun raye dah habes. Tapi aku nak update gak pasal raye. Tak kire tak kire. Huhu.. Dah lame nak update. Tapi malas nak buat watermark kat gambar. Ni bukan raye ke-empat hokieh. Ini sambutan raye kali ke-empat bg aku.. After raye ke-3 arytu . Aku stop beraye dulu. Busy bukan maen mengalahkam PM. Haha~ Maaf eh PM ku .. Nak pinjam tittle jap. Tema raye macam warne biru kan ? tapi sebenarnye takde tema pun. Tapi kite org tersame plk. Memasing pakai biru.. Cantik masing-masing :)

Bulan 10 ni nak pindah ofis, so, ni kali terakhir aku buat makan-makan kat ofis ni. Ofis ni bebas sikit. Space besar. Nak merayap pun no hal. Orang susah nak nampak kite kemane. Huhu~ Heaven sikit la..  Ofis baru nanti terlmpau sofistikated and kena berdisiplan banyak. Tak boleh nak buat makan-makan. Tak boleh dtg lmbat. Tak boleh merayap tingkt lain. Mcm2 la.. huh..

Jamuan macam biase.. Masing-masing ambik tugas masing-masing. Masak ape yg patut masak. Lagi jimat. And boleh rase mcm2 jenis makann yg kawan-kawan ofis masak.. Dorang ni semua berbakat bab masakan. Pengsan.. Sedap sgt dorg masak.

Let’s go. Picca of course . 

Aku ni peminat tegar Bihun goreng. Yg masak bihun goreng ni Syuehada... Sedap oi die masak. Boleh buat bini. Comel pun comel.

Ni telur sambal goreng. Ni cik blog ni yg buat. Haha.. Ok la kot kalau ikut anak tekak aku. Janji boleh makan. Huhu~

Haha... Tergaring terhitam termasak semua ade. Kahkahkah.. gelak terguling-guling. Bos aku boleh cakap apehal hitam je Popia ni.. Pity me... Aku lah nak mengoreng ikan aku la nak goreng popia.. Memang hitam la... Hitam2 pun laku tau. Sedapp... Buahaha~ sedapkan hati sendiri.

Nasi Himpit Express. Makan ngn rendang n kuah kacang sedap.. Campur dengan kuah lodeh pun sedap.

Rendang ni sedap sangat. Sangat-sangat sedap.. Nnti aku kongsi resepi ok. Ni resepi wa mintak kat Puan yg masak rendang ni. Sedap sngat2.. Indian and chinese people pun minat sgt ngn ini rendang. Huhu ~

Auuummmm auummm... Laici campur dengan Nata De Coco.. Sedap... If campur dua dua bahan ni manis... So, kena tambah air sikit. Jangan tambah gule okieh.

Nak tnye sikit, laici dalam tin tu memg da tak boleh makan da eh sekrg. Sebab ade amoi dalam ofis ni cakap tak leh makan dah. Ade bahan merbahaya . SERIUS ?

Lemang u'olss.. Memang feveret la.. Lagi2 kalau panas2 lemang tu.. ermm.. Terliur okieh. Lemang ni beli kat Pantai Dalam, PJ. Terbaek wok.. KFC pun ade.. Sedap sgt. Tak terkire.

Officemate, Sory syue. gambar ni je yg ade. Muke syue plk blurr.. Halal kan je la.. 


All staff DA 15th floor. Happening. Dulu lagi ramai, sekarang bertambah sikit. Sobs :( Tapi department lain ramai la.Then, semua dah makan-makan. Marile yg pompuan mengemas. Yang lelaki dipersilakan g solat ye. Mane makanan yg tak habes lagi, boleh kite makan petg sat g.

Rajin ahkak sorang ni. Haha~ Orang yg macam ni la aku suke.. I lap u i lap u.. Dia amik plastik sampah warne hitam tu, then, die gunting-gunting buat apron. Terbaek echah.

After makan semua orang mule la buat perangai, jum usha ape yang berlaku. Terbaik..

Baju biru kat belakang tu dah selamat tidur. Yg purple ni bukan men kaki die. Ko ingat rumah ko ke ape pakcik. 

Ha, jeng jeng.. Siap tutup habes... *arwah ni dulu baik orangnye* haha. Die bace ni matik aku.
Tak pasal-pasal aku lak yang arwah. Haha

Ni pun dah nak melentok.. Masing2 kenyang n mengantux..

Last, sape ntah memandai snap time aku nak terlelap. Memang terbaik.. 
Tangan sebelah still pegang mouse, tapi mate tertutup.. 
Teror kn buat kerje sambil pejam mate. Huhu~

Haha, bubye.. Nak sambung buat kerje..
Tanx Reading, Xoxo
Hannah Sytieh






No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH