Home Idea Kahwin Product Review Food Review Contact Me

Tuesday, December 3, 2013

Kebaikan Tea Hijau, Lemon, Peach dalam Herbalife :)

Hi, Assalammualaikum


Harini nak update pasal Perempuan and gemuk ? Haha! Lagi sekali meh.. Suke betul aku dengan entry2 mcm ni kan. Pedulik. Sebab majority perempuan akan berase bimbang kalau gemuk. Macam aku ni. Padahal tak ade genetic gemuk pun. Huhu~

Bagi yang gaji tinggi, ade pulus ade wang. Senang cakap lah, yang berkemampuan dari segi kewangan kebanyakkanye akan bergegas ke gymnasium untuk bersenam bile sedar berat badan dorunk da bertambah.

Tapi mcm mane plk yg tak berkemampuan dr segi kewangan ? mereka sekadar berdiam diri. And dia org percaya aktiviti harian, menyapu sampah, membasuh kain, dan melayan karenah anak2 mampu mengeluarkan peluh and menurunkan berat badan. Yes! Mungkin boleh. Ye dop?

Tetapi tetapi tetapi…..

Ade jugak prmpuan2 sekrg lebih cenderung mencari jalan mudah. Malas nak bersenam dgn alasan kekurangan mase. Then telan macam2 pil untuk kurus. Akhirnye? Macm2 result keluar. Ade yg good news ade yg bad news.

And ade jugak menjalani proses liposuction yg bertujuan menyedut keluar lemak berlebihn. Hakikatnye segelintir prmpun sanggup berhabisan wang biarpun kos rawatan terbabit mencecah RM20, 000. Betul tak ? Sekarang mcm2 produk ade kat pasaran. Just pilihlah yang terbaik ok.

Itu je nasihat aku.


Huhu~ Sebenarnye ayat kat atas tu just nak panjangkan ayat je. Yang sebenar benarnye aku nak update pasal Kebaikan Lemon, Tea Hijan, Peach dalam Herbalife. Haha~

Bukan main intro aku kan. Macm tu jugak la time aku buat karangan time perikse. Panjang berjela. Ish!

Ni entry lepas , Sile click click click J

Semalam aku ade buat entry TEA  MIX gabungan tea hijau dengan rasa Lemon+Hibiscus atau Peach . Now aku sambung entry tu . Ni kelebihan 3 bende tu.

KELEBIHAN TEA HIJAU , LEMON , PEACH

Tea Hijau

Perumpamaan Cina :"Lebih baik berlapar selama 3 hari dari sehari tidak minum Green Tea".Green Tea telah diamalkan di Negeri Cina semenjak 4000 tahun dahulu. Orang cina telah menggunakan kebaikan Green Tea untuk merawat segala macam penyakit dari sakit kepala sehingga kemurungan contohnya:

Membantu mengawal tekanan darah tinggi
Membantu mengawal paras gula darah
Membantu dalam sesetengah penyakit barah
Menguatkan sistem imunMenurunkan aras kolesterol
Menggalakkan pembakaran lemah

Lemon


Lemon mengandung banyak vitamin C yang juga dapat memberi kesan sebagai anti oksidan dan juga melawan bakteria. Selain itu, lemon juga berfungsi untuk merawat sakit jantung, urat saraf dan menurunkan tekanan tinggi dan banyak lagi. Sebab itu buah lemon dijadikan pewangi agar kita tidak mudah pening. Paling penting, lemon memelihara kesihatan tulang. Selain itu lemon dpt mengurangkn kencing manis.

Peach


Buah Pic memiliki banyak serat, vitamin dan mineral. Terutamanya vitamin c seperti buah lemon yang dapat meningkatkan daya tahan badan. Ia turut berfungsi untuk kesihatan tubuh badan dan kecantikan kerana vitamin yang terkandung dalam buah peach dapat mencegah penuaan dan  Mampu merangsang bayi dalam kandungan.

Done update. Yuhhuu~
Hope entry ni membantu korunk, sorry taip panjang2. Gegeh sgt  haku ni. Huhu~

Pssst : Semlm mimpi org yg same lagi. berulang ulang kali. Orang yang same, Dah knp aku ni. Huhu.. Ask What. Wht happen... 

Tanx Reading, Love yah,
Hannah Sytieh







No comments:

Post a Comment

© Hannah Sytieh | Design By MH